DIT ZIJN DE NIEUWE SITUATIES
houtskooltekeningen, papierA4, rood zadelrekje, bontsnippers, collage foto's, foto's kasten catalogus,
Dit zijn de nieuwe situaties, vandaag, morgen of eergisteren, drie voor een keer, allen te betreden op een blauw fond, uitgespreid, willekeurig, soms eenvoudig als een kinderwens, of duister als bladluis maar sowieso plechtig. Her en der duikt een kast van vader op (ik zag ze bij sotheby’s staan alsof ze vader ontnomen zijn).  Gesloten, geheim, schuin, omgekeerd  zijn die kasten , een eigen plaats waar vader de dingen verborg die hem aangingen en niet ons die hem vader noemen. De verbeelding tartend. Er was ook bont en bloot en chocolade. Ik dacht dat mannen met hun benen wijd moesten zitten en hun kasten gesloten dienden te houden en dat vader zweeg. Er was ook een zadeldekje. Ik kneep er graag in. Als ik naar tv kijk zie ik nieuwe situaties, vaderloos. Systemen kantelen en onzinnige ontkenningen in de politiek  omdat het burger-lieden in hun eigen autonomie doet wippen. Zij staan op in hun huiskamer en het vuige schemerlampenlicht kaatst op hun autonome binnenmuren. Ik zie ze als situaties en altijd als ik lang op de grond lig verandert de atmosfeer wel weer. Ik wil wuiven naar iedereen. hihihi.